نماینده مجلس:
عقب ماندگی حقوق معلمان باید جبران شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه و اهتمام هرچه بیشتر دولت چهاردهم و مجلس شورای اسلامی باید عقب ماندگیهای حقوق معلمان از نرخ تورم جبران شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نبی الله محمدی در مراسم گرامیداشت مقام معلم و زنگ سپاس که به صورت نمادین در آموزشگاه صیرفیان، محل تدریس «رقیه شیری» شهیده فرهنگی زنجان برگزار شد، افزود: دولت چهاردهم بسیار موفق عمل کرده است و انتظار می رود به وضعیت معیشت، حقوق و مزایای معلمان نیز به طور ویژه رسیدگی شود. وی با بیان اینکه انتقادهایی به عملکرد برخی وزرا و معدود مسوولانی که از ارزش و اهمیت عملکرد دولت می کاهند، داریم، اظهار داشت: به طور کلی دولت دکتر پزشکیان تاکنون در انجام وظایف و مسوولیت های خود موفق بوده است. محمدی با تاکید بر اینکه معلمی با هیچ جایگاهی قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید پیگیری های لازم را داشته باشند و اجازه ندهند شان معلم پایین بیاید. وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید مورد اهتمام باشد، افزایش حقوق و مزایای معلمان است چراکه اگر کیفیت زندگی آنان مناسب نباشد اثرگذاری لازم را نیز نخواهند داشت. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش نیز باید پاسخگویی خود را به جهت اصلاح امور تقویت کند، گفت: در مجلس شورای اسلامی امور و مشکلات معلمان را با جلسات چالشی و به دور از هرگونه نگرش سیاسی و جناحی پیگیری می کنیم و بنا شده است مشکلات فرهنگیان استان زنجان با حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان تشکل های صنفی مربوط به معلمان در زنجان پیگیری شود. وی گفت: با توجه به مسائل پیش آمده برای کشور، سفر وزیر آموزش و پرورش به استان در موعد مناسب انجام خواهد شد تا با همراهی و همگامی وزیر باری از دوش جامعه فرهنگی استان برداشته شود. محمدی افزود: در زمان حاضر موضوعات معلمان، از همسان سازی حقوق بازنشستگان، آزمونهای اعزام به خارج از کشور، مسائل مربوط به نهضتی ها و دغدغه های دیگر آنان در مجلس پیگیری می شود. وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، افزود: شهادت، بالاترین درجه برای انسان و بالاتر از درجه ملائک بوده و شان و ارزش معلم نیز از بسیاری از جایگاهها برتر است و معلمان چراغ فروزانی هستند که همواره با خلوص از آنان یاد می شود و ذات نام معلم از شان و مرتبت بسیار بالایی برخوردار است.