سرپرست شبکه بهداشت خرم دره:
احداث بیمارستان جدید شهرستان مراحل قانونی خود را طی می کند
نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در محل ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم دره با حضور خبرنگاران برگزار شد.
در این جلسه سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم دره در سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه خبرنگاران، انعکاس دقیق و صحیح اخبار در جامعه را باعث افزایش آگاهی مردم و اجرای مطلوب برنامه ها دانست. دکتر کریم فر با اشاره به این نکته که در جنگ دوازده روزه و جنگ رمضان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها وزارتخانه ای بود که با صددرصد توان در خدمت هموطنان بود، اعلام کرد در شهرستان خرم دره در مدت جنگ تحمیلی برای کاهش بار مراجعین به بیمارستان، یک مرکز به صورت صبح و بعد ازظهر ارائه خدمت می کرد. وی با اشاره به افتتاح یک باب ساختمان دو واحدی به عنوان پانسیون افزود: در آینده نزدیک شاهد افتتاح یک پانسیون 8 واحدی دیگر جهت استقرار پزشکان و همکاران غیر بومی درخرم دره خواهیم بود. وی در بخش دیگری از صحبت های خود از راه اندازی مرکز سراج (سلامت روان و اجتماعی) در خرم دره خبر داد.
در ادامه این نشست خبری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده خبرنگاران، گفت: در اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و برنامه SDH نیازمند یاری خبرنگاران هستیم.
پاسخ های دکتر کریم فر به بخشی از سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران شامل موارد زیر می باشد:
1 .با اتمام پروژه پانسیون 8 واحدی سرعت احداث ساختمان جدید شبکه بهداشت شهرستان افزایش خواهد یافت.
2 .انتخاب رئیس برای بیمارستان های استان در اختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی می باشد.
3 .پیگیری احداث بیمارستان نور ولایت که جزو مطالبات به حق مردم شهرستان می باشد؛ از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولین در حال انجام است و مراحل خود را پشت سر می گذارد.
- 4. برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بهترین راهکار برای کاهش هزینه های درمان و دسترسی مردم به خدمات جامع سلامت می باشد.
ابوالفضل محمدی